lørdag 24. april 2010

Santa Cruz

På onsdag reiste vi med Greyhound på en spontan tur til Santa Cruz. Vi ble med en gang slått av hvor vennlige og pratsomme folkene her var, -kan ikke si jeg er vant med at folk snakker med fremmede i Norge- Vi gikk rett fra busstasjonen til Pacific blue inn som var et B&B rett i sentrum, men der var det ikke åpent ennå siden vi var ganske tidlige. Da vi kom inn ble vi møtt av en super vennlig innkeeper, han ordnet frokost til oss dagen etterpå og var egentlig bare hyggelig. Pacific blue inn lå rett ved Saturn Cafe som hadde masse vegan mat og milkshaker, så der gikk vi hver dag. Bortsett fra det gikk vi på en gammel laundromat greie for å vaske klær, fyren som jobbet der - som var ganske crazy i hodet, virket det som- foreslo at vi gikk på et farmers market rett oppi gata, og det gjorde vi. De hadde masse boder der med sykt mye forskjellige organiske greier, vi gikk rundt å kikka, og kjøpte en kurv jordbær.

Den andre dagen vi var der gikk vi på et tivoli med stranden, der hadde de en berg og dalbane fra 1920 tallet som jeg selvfølgelig tok, den hadde faktisk litt krutt i seg! tivoliet hadde en del attraksjoner, men for oss var det ganske lite med tanke på at vi nettop hadde vært i Disneyworld.

Senere den dagen gikk vi faktisk på sånn sauna og boblebad greie, som var sinnsykt varmt, badstuen var 90 grader og vi holdt på å dø. etterpå satt vi oss i jacuzzien med utsikt over en bambus "skog", dette var og så varmt vi ble helt slappe.

Siste dagen skulle vi reise kl 3 med greyhound til san fransisko igjen, jeg trodde vi skulle reise 6 så da fikk jeg dårlig tid på å komme med til Crossfitens vugge i Santa cruz, jeg fant ut at gymen lå syykt langt vekke i forhold til det jeg trodde den lå, for jeg hadde forvekslet den med en annen, så jeg fikk selvfølgelig ikke tid til det. kult.

Alt i alt var vi vel veldig fornøyde med at vi bestemte oss for å reise til Santa Cruz, definitivt den plassen med mest "sjel". Vi så ikke en eneste Mc Donalds der. Vi spiste mye god mat, og litt ekkel mat også. endte opp med å shoppe litt i noen av de mange skate og surfe sjappene der. Vi var også utrolig heldige med været.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar