torsdag 15. april 2010

På tur i mangroveskogen

Onsdag
Ikke lenge etter vi kom til øya bestemte vi oss for å leie en kajakk en av dagene. Dagen ble i går, og vi trosset vinden for å komme oss til "the salt pond" som er omringet av mangroveskog. For å komme dit måtte vi gjennom en smal inngang, nesten tettet igjen av trærne. Turen var kjempeflott og spennende, helt til jeg så det jeg trodde var en tarantell. Da var det ikke lenger like kult at trærne hang over deg og hva som helst kunne falle ned i hodet på oss. Vi fant senere ut at det nok bare var en slags krabbe, men det hjalp ikke. Tanken på skumle innsekter var enda i hodene våre når vi måtte ut på samme vis som vi kom inn..

Etter litt bading på hotellet tok vi turen, på sykkel, inn til gamlebyen. På et Peter Lik galleri i Duval Street var jeg ikke langt fra å bruke opp sparepengene mine på et av fotografiene hans. Det er det mest spektakulære jeg noen gang har sett. Ikke bare er motivene flotte i seg selv, men de er i tillegg printet på et spesielt papir med krystaller i seg, som gir en illusjon av dybde, men det gjør også at bilde ser ut som det er lyst opp bakfra. Jeg gikk så klart bort fra tanken på å kjøpe ett bilde (ettersom det billigste jeg ville ha var på 23 000). Men en dag skal jeg ha ett Peter Lik bilde!

Torsdag
 I dag har vi egentlig bare sjekket ut av hotellet, gått på Mel Fisher museum, tatt buss og ankommet Miami, for andre gang.

Ole vil gjerne ha med at vi har hotell rett ved Miami Ink (LoveHate tattoo). Vi har forsåvidt også prøvd Raw food for første gang, noe vi begge er godt fornøyd med.

I morgen skal vi nok få leid oss noen rulleskøyter, være strandløver og bli brune :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar